Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Miejskim nr 54
Godziny | Zajęcia dnia |
---|---|
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci. Zabawy według inwencji dzieci w kącikach tematycznych, gry dydaktyczne. Zabawy ruchowe. Praca indywidualna. |
8:00 - 8:30 | Ćwiczenia poranne. Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. |
8:30 – 8:50 | Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków. |
8:50 – 9:15 | Zabawy stolikowe i tematyczne (zabawy w kącikach zainteresowań). Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia. Doskonalenie sposobu rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. |
9:15 – 9:25 | Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć. |
9:25-10:00 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia |
10:00 _10:10 | Przygotowanie do wyjścia na spacer. |
10:00-11:30 | Spacery, wycieczki (obserwowanie przyrody z uwzględnieniem zmian zachodzących |
11:30-12:00 | Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Samodzielne |
12:00-12:20 | Obiad. Opanowanie czynności kulturalnego jedzenia, przyjmowanie odpowiedniej postawy przy stole, prawidłowe posługiwanie się sztućcami. |
12:20-12:40 | Zabiegi higieniczne. Relaks przy muzyce. |
12:40-13:00 | Tworzenie sytuacji edukacyjnych, rozwijających indywidualne cechy, zdolności |
12:20-13:00 | Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
13:00-14:15 | Zajęcia dodatkowe. Praca indywidualna. |
14:15-14:20 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do podwieczorku. |
14:20-14:40 | Podwieczorek. |
14:40-17:00 | Rozmowy z dziećmi - omówienie wydarzeń dnia. Gry i zabawy stolikowe. Tworzenie warunków sprzyjających zabawowej aktywności zorganizowanej i ruchowej dziecka. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu Miejskim nr 208
Godziny | Zajęcia dnia |
6:00 – 8:00 | Schodzenie się dzieci w sali. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Praca indywidualna i grupowa. Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne, kontakty z rodzicami. |
8:00 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania, czynności samoobsługowe i higieniczne. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
8:30 – 9:00 | Śniadanie. Kształtowanie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
9:00 – 9:10 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
9:10 – 9:45 | Realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą oraz niekierowanych wspierających wszechstronny rozwój dziecka, prowadzone wg podstawy programowej i wybranego programu nauczania. |
9:45 – 11:30 | Zabawy samodzielne w sali oraz przy niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne, umuzykalniające, Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zorganizowane zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Ćwiczenia gimnastyczne z określonym elementem ruchu. Rozmowy indywidualne. Spacery po okolicy przedszkola lub zabawa na pobliskim placu zabaw. |
11:30 - 12:00 | Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe i higieniczne. |
12:00 - 12 :30 | Obiad |
12:30 – 13:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku. Relaksacja, odpoczynek. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych. |
13:00 – 14:15 | Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Praca z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, praca indywidualna i grupowa. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
14:15 -14:30 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku |
14:30 - 14: 45 | Podwieczorek - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. |
14:45 – 15:00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
15:00 – 17:00 | Zabawy dydaktyczne, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy umuzykalniające, działalność plastyczna, zabawy rytmiczne. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |